Nederlandse Loterij kiest voor PureCloud voor klantcontact

Nederlandse Loterij, de overkoepelende organisatie van onder andere Staatsloterij, Lotto en Toto, heeft gekozen voor PureCloud als communicatieplatform.

Virtueel Contactcenter
Nederlandse Loterij was toe aan de vervanging van het verouderde Avaya-platform. Een belangrijk deel van het klantcontact wordt uitbesteed: na een aanbesteding werd daarvoor opnieuw voor Webhelp Nederland gekozen dat gebruik maakt van PureConnect van Genesys | Interactive Intelligence.
Dit bevestigde ook de keuze van Nederlandse Loterij voor PureCloud: het biedt alle gewenste functionaliteit en door de aansluiting van Webhelp kan er in de toekomst volledig virtueel gewerkt worden, locatie onafhankelijk. De klant die contact opneemt komt afhankelijk van de beschikbaarheid bij Nederlandse Loterij of Webhelp terecht. Dat maakt in de behandeling geen verschil want beide locaties zijn ingericht op het klantvriendelijk, efficiënt en in één keer goed beantwoorden van de vraag.

Snelste implementatie
Arja Boele, Manager Klantcontact van Nederlandse Loterij: “We hebben in recordtijd PureCloud ingericht, in 5 tot 6 weken waren we live. Daarbij hebben we veel steun gehad van onze partner Cloudoe . Zij hebben de implementatie uitstekend uitgevoerd en zijn voor ons met hun kennis en expertise op contact centers een absolute meerwaarde voor ons.
De ervaringen zijn prima, onze medewerkers zijn erg enthousiast en vinden het systeem heel intuïtief. Een korte introductie van 20 minuten was voldoende om aan de slag te gaan. Nu rollen we het uit naar de vestiging van Webhelp en daarna gaan we regelmatig functionaliteit toevoegen zoals webchat, outbound retentie en videochat. Maar eerst komt de introductie en integratie met Salesforce.”

Teamwork
Alex Inkelaar, projectmanager van Cloudoe: “PureCloud leent zich door de inrichting en mogelijkheden heel goed om door organisaties zelf te worden ingericht zonder al te veel hulp van buiten. Desondanks is het slim om gebruik maken van de kennis en ervaring van experts. Dat is een taak die we met veel enthousiasme hebben uitgevoerd. De oplossing presteert tot volle tevredenheid en conform de gemaakte afspraken en dat is een teamprestatie waar we trots op zijn.”

PureCloud ondersteunt ook het thuiswerken. Met name de helpdesk van Toto maakt hier gebruik van tijdens weekenden en feestdagen.
In totaal werkt bij Nederlandse Loterij ongeveer 45 fte met PureCloud en bij Webhelp circa 90 fte.
PureCloud is een volgroeide cloud service, flexibel, open, rijk aan functionaliteit. In combinatie met de toegevoegde waarde van een contact center specialist zoals Cloudoe is dit een ijzersterke en toekomstvaste oplossing.

Over Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is op 1 april 2016 ontstaan uit de samenvoeging van de Nederlandse Staatsloterij en de Lotto. Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en biedt op dit moment zeven verschillende kansspelen aan: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij draagt bij aan een gelukkig en gezond Nederland. Uiteraard door veel deelnemers blij te maken met mooie geldprijzen. Maar ook door de hele opbrengst te investeren in de Nederlandse samenleving. Dat doet Nederlandse Loterij via het ministerie van Financiën en voor de sport via NOC*NSF. En dan zijn er nog achttien goede doelen die jaarlijks een deel van de opbrengst krijgen.

“Cloudoe heeft de implementatie uitstekend uitgevoerd en is met hun kennis en expertise op contactcenters een absolute meerwaarde voor ons!”

Arja Boele – Manager Klantcontact Nederlandse Loterij

100% uptime
gegarandeerd

100%
klanttevredenheid

Onbeperkt collega’s
toevoegen

Merkbaar
resultaatverschil

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Kom met ons in contact!