DutchEnglishFrenchGerman
Terug naar klantverhalen

Cloudoe scoort grote Amsterdamse voetbalclub

De uitdaging bij de club is om op piekmomenten zoals bijvoorbeeld de start van de kaartverkoop van internationale toernooien de fans met minimale wachttijd te kunnen beantwoorden. Hierbij is er tevens behoefte om het gesprek ‘om te keren’ en met slimme vragen de fan sneller een duidelijk antwoord te geven. Eveneens moest de integratie met Microsoft Dynamics en het daarbij geïntegreerde Kennismanagementsysteem tot stand worden gebracht.

We zijn aan de slag gegaan en hebben daarbij verder gedigitaliseerd waarbij we chatbots en voicebots hebben geïmplementeerd binnen het Genesys Cloud platform. De centrale spil in het geheel is Microsoft Dynamics. 

De online software van Genesys Cloud en de hands-on ontzorging door Cloudoe dragen bij aan de digitale strategie van de club. “Bij grote wedstrijden kunnen we nu ook eenvoudig opschalen. Geen enkel probleem bij Genesys Cloud.”

Binnen de club is het fanteam het eerste aanspreekpunt voor de fans. Ze beantwoorden telefoontjes, emails, whatsapp-berichten en berichten via social media. Daarbij gaat het om vragen rond het bezoeken van een wedstrijd, aankoop van producten of vragen over een specifieke wedstrijd. “We scoren zeer hoog op betrokkenheid, vriendelijkheid, behulpzaamheid en deskundigheid, zeker in vergelijking met soortgelijke contactcentra”, “bovendien kunnen we als we dat nodig achten ook nog verder uitbreiden op Social Media in ons contact met de fans. Dat is nu een eenvoudige wedstrijd’ laat de club weten.