5 CX-trends voor Q3 & Q4

๐Ÿฑ ๐—–๐—ซ-๐˜๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ค๐Ÿฏ & ๐—ค๐Ÿฐ
De wereld van CX verandert in razendsnel tempo. Technologie, klantverwachtingen en de rol van medewerkers staan onder druk en organisaties moeten zich continu aanpassen. We nemen je daarom graag mee in de 5 CX-trends.

โ€
๐Ÿญ. ย  ย  ๐—”๐—œ-๐—ฎ๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜๐˜€ ๐—ป๐—ฒ๐—บ๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐˜๐—ผ๐˜‚๐˜„
AI-agents zijn al lang niet meer zo beperkt dat het alleen chatbots kunnen zijn. Ze communiceren via chat, spraak en zelfs e-mail. Snel en steeds menselijker.Er gaat een nieuwe ontwikkeling komen: AI-agents die met bedrijven hun AI-agent spreken om de klant af te lossen van hun probleem. AI-agents nemen herhalend en frustrerend werk over, zijn altijd beschikbaar en verhogen de productiviteit aanzienlijk.


๐Ÿฎ. ย  ย ๐——๐—ฒ ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜€๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ๐—ฒ ๐˜€๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ถ๐—ฐ๐—ฒ
AI is efficiรซnt, maar juist daarom wordt menselijke interactie waardevoller. Klanten verwachten een menselijke touch op de juiste momenten. Empathie en het kunnen schakelen naar een mens blijven cruciaal. De toekomst vraagt om hybride teams waarin technologie en medewerkers samenwerken.


๐Ÿฏ. ย  ย ๐—ฉ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐˜๐—ฎ ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฟ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ฒ ๐—ธ๐—น๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ฏ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ด
Klanten verwachten dat organisaties weten wie ze zijn. Met de juiste inzet van data kunnen bedrijven gepersonaliseerde ervaringen bieden: op het juiste moment, via het juiste kanaal, met de juiste toon.


๐Ÿฐ. ย  ๐——๐—ฒ ๐—ณ๐˜†๐˜€๐—ถ๐—ฒ๐—ธ๐—ฒ ๐—ฏ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ถ๐˜€ ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐—ดIn een digitale wereld zoeken klanten naar รฉchte verbinding. Steeds meer organisaties investeren weer in fysieke touchpoints, zoals belevingswinkels of persoonlijke service in publieke ruimtes. De combinatie van digitaal gemak en menselijk contact, maakt het verschil.


๐Ÿฑ. ย  ย ๐—–๐—ซ ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐—บ๐—ถ๐—ป๐—ฑ๐˜€๐—ฒ๐˜ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฒ ๐—ผ๐—ฟ๐—ด๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐˜€๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ
Steeds meer organisaties erkennen dat klantbeleving verweven moet zijn in elke laag van je bedrijf, CX is geen taak van รฉรฉn afdeling. Van marketing en IT tot HR en strategie: elke beslissing beรฏnvloedt de klant.


Deze trends laten zien dat technologie en menselijkheid steeds meer hand in hand gaan. Benieuwd hoe deze ontwikkelingen toegepast kunnen worden voor jouw organisatie? ๐—ก๐—ฒ๐—ฒ๐—บ ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—ฐ๐˜ ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ผ๐—ป๐˜€ ๐—ผ๐—ฝ!
Deze trends zijn mede geรฏnspireerd op de inzichten uit het magazine: CustomerFirst! โ€

โ€