Aon

In onze kanaalstrategie kijken we bewust naar de doelgroep van elke business-propositie.

Aon is internationaal toonaangevend adviseur op het gebied van risico-, pensioen- en gezondheidsoplossingen met een grote vestiging in Nederland. Olav Velthuis is als manager Quality, WFM & Process verantwoordelijk voor de ondersteuning van de afdeling klantenservice en ook de verbinder tussen die afdeling en de IT-organisatie. Door de aanzienlijke groei van de Nederlandse organisatie bestaat de klantenservice nu al uit meer dan 200 agenten.

“In onze kanaalstrategie kijken we bewust naar de doelgroep van elke business-propositie. Mail en telefonie zijn over de hele breedte onze hoofdkanalen en dat vullen we aan met een chatbot, livechat, WhatsApp en webcare via Facebook Messenger en Twitter”, vertelt Olav Velthuis. “Het klantprofiel bepaalt de kanaalkeuze, het ene contactkanaal past nu eenmaal beter bij een specifiek klantprofiel dan het andere.”

Na een periode zonder actieve ondersteuning heeft Aon gekozen voor Cloudoe als partner.
Velthuis: “We hebben behoefte aan een supportpartner met goede kennis van zaken en die met ons meedenkt. Een partner die niet alleen onze opdrachten uitvoert maar ook proactief te werk gaat en met die frisse blik van buiten die onze eigen bedrijfsblindheid tegengaat. Cloudoe voldoet ruimschoots aan die wensen en zijn ook nog eens dedicated partner van Genesys. Zij kennen de oplossingen van marktleider Genesys door en door en kunnen ons dan ook goed helpen om zo veel mogelijk te profiteren van de mogelijkheden van het platform.”

Olav Velthuis, manager Quality, WFM & Process, Aon