Onze WFM-expert Wendy Waasdorp neemt je vandaag mee in drie trends in de wereld van Workforce Management. Ontdek de invloed van AI-gestuurde forecasting, dynamische roosters en blended werken op workforce management en medewerker beleving.
๐ง๐ฟ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐ญ: ๐๐-๐ด๐ฒ๐๐๐๐๐ฟ๐ฑ๐ฒ ๐๐ผ๐ฟ๐ฒ๐ฐ๐ฎ๐๐๐ถ๐ป๐ด
Het tijdperk van complexe spreadsheets is voorbij! Met AI kunnen we nauwkeurig en snel multichannel voorspellingen doen, zonder de handmatige aanpassingen en mogelijke fouten. Dit betekent minder tijd aan data crunching en meer tijd aan strategische analyse en besluitvorming om o.a. de inzet van medewerkers te optimaliseren.
๐ง๐ฟ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐ฎ: ๐๐น๐ฒ๐
๐ถ๐ฏ๐ฒ๐น๐ฒ & ๐ฑ๐๐ป๐ฎ๐บ๐ถ๐๐ฐ๐ต ๐ฟ๐ผ๐ผ๐๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป
In een wereld vol veranderingen is flexibele planning & agile werken cruciaal.Flexibele en dynamische roosters, die gekoppeld zijn aan de forecast en zich continu aanpassen aan veranderingen in vraag en beschikbaarheid van personeel, worden steeds populairder. Dit helpt om snel in te spelen op onverwachte gebeurtenissen en fluctuaties. Het verhoogt niet alleen de operationele efficiรซntie, maar ook de tevredenheid van je medewerkers
๐ง๐ฟ๐ฒ๐ป๐ฑ ๐ฏ: ๐๐น๐ฒ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฑ ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป ๐ถ๐ ๐ฑ๐ฒ ๐๐ผ๐ฒ๐ธ๐ผ๐บ๐๐ ๐๐ฎ๐ป ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐๐ถ๐ฐ๐ฒ
Traditionele methoden maken plaats voor geavanceerde systemen. Door verschillende communicatiekanalen in WFM te integreren, wordt een flexibelere werkomgeving gecreรซerd. Dit biedt medewerkers de mogelijkheid om via diverse kanalen met klanten te communiceren, zoals e-mail, telefoon, live chat, sociale media en meer. Door klanten de vrijheid te geven om hun favoriete contactmethode te kiezen, wordt de klantbeleving niet alleen naadloos, maar zorgt het er ook voor dat medewerkers veelzijdiger en productiever kunnen werken.
In deze tijden van technologische vooruitgang is het essentieel om de juiste tools en systemen te gebruiken. AI en machine learning in Workforce Management automatiseren repetitieve taken, analyseren enorme hoeveelheden data voor betere strategieรซn. Moderne systemen, bieden niet alleen gepersonaliseerde klantbeleving, maar bieden ook de best mogelijke medewerker โexperienceโ. Dit resulteert in een hogere betrokkenheid en welzijn van medewerkers, wat uiteindelijk bijdraagt aan het succes van je bedrijf.